Buitenschoolse Opvang

(4 tot 13 jaar)

Onze buitenschoolse opvang is geopend voor- en na schooltijd, op studiedagen en in de schoolvakanties. We hebben een unieke samenwerking met de scholen van RBOB de Kempen. Onze BSO locaties bevinden zich allemaal in de scholen. Makkelijk voor je kind want hij/zij loopt zo vanuit de klas naar de BSO. Uiteraard halen we de jongste kinderen op in de klas. Wij hebben zo nodig - en uiteraard alleen met jouw toestemming - contact met de leerkrachten. Zo weten we of je kind een fijne schooldag heeft gehad of dat we nog ergens rekening mee kunnen houden.

Op onze BSO voelen kinderen zich snel thuis. Ze hebben een mentor waarbij ze terecht kunnen en er zijn genoeg leeftijdsgenoten om mee te spelen en te ontdekken.

We maken na het eet- en drinkmoment gebruik van domeinen. Dit zijn ruimtes of activiteiten waarbij kinderen hun talent kunnen ontwikkelen. Te denken valt aan het atelier waar kinderen kunnen bouwen, naaien, timmeren of kunstzinnig bezig kunnen zijn of de sportclub waar ruimte is om je in het zweet te werken met een nieuwe sport of een actief spel.

We hebben binnen IK-OOK de volgende domeinen:

- de huiskamer

- de sportclub

- het atelier

- het buitenrijk

- het lab

- het restaurant

- het theater

We kijken per locatie welke domeinen we openen. De kinderen mogen zelf, via een planbord, kiezen in welk domein ze willen ontdekken en met wie. Een vast team van pedagogisch professionals zorgt voor een fijne begeleiding.

Wat geef je mee?

Simpel: wat je je kind meegeeft naar school. Eten en drinken wordt door ons verzorgd. We spelen graag buiten dus trek je kind kleren en schoenen aan die vies mogen worden. Natuurlijk kun je er ook voor kiezen om een oude broek of paar laarzen mee te geven.

Wanneer?

Op schooldagen verzorgen wij voor- en naschoolse opvang. Op nationale feestdagen en in het weekend is de BSO gesloten. In vakanties en op studiedagen zijn wij open en trekken we erop uit. We doen dan extra veel leuke activiteiten.

Wij bieden buitenschoolse opvang aan in Borkel en Schaft, Dommelen, Nederweert, Oirschot, Valkenswaard en Veldhoven (Roek en Zilverackers).